Nee, geen steunbetuiging aan GoudaPositief. Alhoewel .... marketingtechnisch hebben ze een goede prestatie geleverd. Of dat leidt tot een beter Gouda mogen ze de komende 4 jaar gaan bewijzen. Wat mij betreft in het college, want daar horen "doeners" thuis!

Deze blog gaat over een paar andere acties die Gouda van haar goede kant laten zien. En vooral over de opluchting die ik daarover bij veel mensen zie. Kunnen we ons nu eindelijk op de toekomst richten? En eens genieten van de mooie kanten van onze stad? Ruimte geven aan het menselijk kapitaal, met hun creativiteit en enthousiasme? Wat mij betreft een volmondig JA!

Zo was ik gisterenavond bij de presentatie van Boven de 7e Verdieping, over hun nieuwste project Say Cheese Gouda. De Sterzaal zat vol met nieuwsgierige mensen die hun steentje bij willen dragen. Marc Meijer en Marien Brand enthousiasmeerden met hun verhaal heel direct en concreet. Bijzonder om zulke daadkracht te zien. De door hen geambieerde hype gaat wel komen, let maar op: ze halen het NOS journaal!

Een ander mooi initiatief is de Ideeënbrouwerij, met acties als de Complimentenlijn en Cadeautjes voor caissières. Al deze ideeën komen voort uit brouwsessies, zoals nu Gouda bruist! door de stad raast. Nieuwsgierig? Kom a.s. dinsdag naar de afsluitende sessie in het Zorgcentrum Korte Akkeren (Bernardhof 400).

Er is voor elk wat wils. Want naast deze 2 voorbeelden zijn er zo nog wel 10 te noemen. En er is ruimte voor meer. Dus haak aan en laat Gouda groeien en bloeien!

2 reacties:

At 20 maart 2010 om 09:14 Eva said...

Leuk Leon! Ben jij er dinsdag ook bij?

 
At 21 april 2011 om 01:10 Unknown said...

Ik heb meegeleefd!! Dat was positief en leuk! Ik wil trots zijn op mijn geboortestad. Groeten uit Sydney.
Joop Mul

 

Een reactie posten