Na alle voorbereidingen, positeve berichten en zeker ook de (landelijke) peilingen was het een harde dobber toen Wim Cornelis 3 maart rond middernacht aangaf dat GroenLinks echt op 3 zetels zou blijven. Auw, niet in de raad!

Hoewel ik door de 2 nieuwe partijen TON Gouda en Gouda Positief de peilingen altijd maar half vertrouwde, begon er na weken campagne voeren en positieve (landelijke en lokale) geluiden over de groei van GroenLinks toch wel hoop te borrelen. Zeker omdat je de ambitie hebt om een steentje bij te dragen om Gouda positiever op de kaart te zetten. En daar ook nog inhoud voor weet te bieden ook! Maar ondanks de 320 extra stemmen voor GroenLinks (enige collegepartij met winst, zo'n 13%) geen extra zetel.... En: geen plek en wel een kater voor mij.

Helaas pindakaas. Of beter: uithuilen (inmiddels gebeurd ~smile~) en opnieuw beginnen!

En dat ga ik in ieder geval binnen het wijkteam Binnenstad doen. En daar gloren ook mooie kansen. Een voormalig voorzitter vers gekozen in de raad (Ja Johan Weeber, je moet de Binnenstad-steun nu wel waarmaken). Diverse korte lijntjes naar de andere raadsleden, zowel binnen als buiten GroenLinks. En nog belangrijker: een flinke aanwas van nieuwe enthousiaste binnenstadbewoners die hun steentje bij willen dragen binnen het wijkteam!
Het moet de komende maanden dus een eitje zijn om de handen op elkaar en de armen uit de mouwen te krijgen voor een betere binnenstad! En de andere wijken/bewoners? Tja, die moeten het dus even zonder mij stellen, er is gekozen en de kiezer heeft altijd gelijk.

Ik wil in ieder geval alle gekozen raadsleden feliciteren (in het bijzonder natuurlijk mijn GroenLinks-collega's) en de partijen veel wijsheid toewensen in de collegeonderhandeling. En natuurlijk bij de stevige opgave die op hen afkomt.

Tot slot: iedereen die op mij gestemd heeft, dan wel mij op een andere manier gesteund heeft: heel erg bedankt!

1 reacties:

At 5 maart 2010 om 19:32 Theo Krins said...

Beste Léon, jammer dat je niet bent gekozen. Ik had je graag verwelkomd in de gemeenteraad. Politiek kan soms heel heel hard zijn..
Fijn dat je je blijft inzetten voor het wijkteam!

 

Een reactie posten