Onder deze noemer heb ik mij in 2009 vlak voor de zomer in de gemeenteraad boos gemaakt, via een gesproken column.

Boos, omdat ik, en met mij vele andere betrokken burgers, nog te vaak het gevoel had strijd te moeten leveren om kennis en ervaring die ik rondom de (binnen)stad heb minimaal gehoord en liefst ook nog gebruikt te zien worden. Terwijl de gemeente al jaren lang actieve wijkaanpak en betrokkenheid bij burgers & ondernemers promoot en zelfs financieert.

In de gemeenteraad, omdat dat in mijn ogen HET gremium is dat deze betrokkenheid van burgers dient:
- te stimuleren (door goed te luisteren en iets met de input te doen, als volksvertegenwoordigers);
- te faciliteren (door kaders te stellen);
- te bewaken (door college, en via hen de ambtelijke organisatie, te controleren).

Ondanks de vele blikken van (h)erkenning, van zowel raadsleden als de publieke tribune, was de reactie lauw: "We moeten de werkgroep 'werkwijze raad' misschien weer eens bij elkaar roepen.". En, in de wandelgangen: "Als je het zo goed weet, waarom doe je het zelf dan niet?".

Tja, zo'n uitdaging kon ik dus niet weerstaan.....vandaar dat ik mij voor GroenLinks verkiesbaar heb gesteld voor de raadsverkiezingen van 3 maart 2010. En vandaar dat ik mij, onder andere via dit blog, actief in de discussie over het Goudse wel en wee zal gaan mengen. Vanuit een positieve, resultaat- & oplossingsgerichte grondhouding, want doemdenkers zijn er al genoeg.



Nieuwsgierig naar de volledige column? Klik hier voor een PDF.
Ideeën? Suggesties? Commentaar? Mail het me!

0 reacties:

Een reactie posten